Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine belirgin olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye serladığı senelerde tanıdıkacakları muaddel zanaat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri aprintr. Tüm bu zanaat dalları arasında hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişyığın ve toplumsal gelişimleri bağırsakin eğitimciler, er evetşta edinilen olumlu müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu münasebet, nene karnında başlamış olan tabii bir ilişkidir. Ana kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay içinde dinleyen bebek, özellikle duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı hissî bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her irfanün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, nene ile bebek arasında müesses, müzikal bir hissî rabıtdır. Aynı ölçüde meselelevseldir de; annenin, çocuğuna, havaın uyumak bağırsakin emniyetli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, bebek – nene – peder arasında kurulacak çalgı bağı, ileride evetşayacakları hissî ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıdem çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun bağırsakin yararlı bir bildirişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her dem savsama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, sahih şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı bağırsakin, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten mahrum lakırtıınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı yürek üzere derslerin çok önemli bulunduğunu bilen ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden düzenıkoyacağını” düşünen nene-babaların da, veri eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. Müzik eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli serarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç mabeyinştırmaya yan verelim: